søndag 13. februar 2011

3 uker på Maldivene, Kuredu Island Resort - tilbakemelding fra kunde

Maldivene er et eksotisk og populært reisemål.. Kuredu Island Resort er et hotell med mange fornøyde gjester.. Her kan du lese tilbakemeldingen fra en av våre kunder som akkurat har kommet hjem derfra:

Hei!
Ja, nå er vi hjemme igjen etter tre herlige uker på Kuredu. Det var minst like flott i år som i fjor, og den ene uken mer var helt supert. Det er jo en lang reise, så da er det deilig å kunne være så lenge. Å komme hjem til -20 og vind var ikke akkurat noen herlig opplevelse etter tre uker med barfotferie i paradis, men det er vel prisen man må betale når man reiser bort på denne tiden av året.
Reisen nedover og hjemover gikk greit, tiltross for at det er en lang reise.
Ved ankomsten til Male blir all bagasje scannet, for å avdekke forsøk på import av ulovlige varer. Det er ikke tillatt å ta med blant annet alkohol inn i landet.
Kuredu har egen lounge for sine gjester på sjøflyterminalen. Her kan du nyte fritt av kalde drikker, kaffe eller te og smørbrød, mens du venter på ditt sjøfly videre til Kuredu. Dette var nytt siden i fjor og var kjempedeilig etter en lang reise.
Servicen på Kuredu er virkelig bra. De har personale som gjør alt for at gjestene skal trives og ha det bra.
Vi fikk først en bungalow med litt ”dårlig” beliggenhet. Det vil si at det var en del busker foran sånn at vi ikke så sjøen.

Jeg spurte da i resepsjonen om vi kunne få en annen, og de tilbød oss å bytte til en annen dersom vi kunne vente to dager. Det var ikke noe problem da vi fikk se denne.
Det var faktisk den beach bungalowen som hadde best beliggenhet av alle, så vi var kjempefornøyd. Vi så også etter hvert at mange andre gjester var og kikket på bungalowen for å sjekke nummeret på den, så det var nok mange som ønsket seg denne.
Gjestene i nabo-bungalowen var et tysk par, som var der for 22. gang,
så det sier vel noe om at dette er en øy som folk trives på og kommer tilbake til flere ganger.
Som ”repeaters” fikk vi en flaske champagne og frukt den dagen vi flyttet inn i den andre bungalowen.
I tillegg ble vi hver uke invitert til repeaters coctailparty.
Det er jo hyggelige ting som viser at Kuredu´s ledelse forstår det de holder på med.

Ellers ble Spaen benyttet flittig. Jeg tok i alt sju behandlinger og Pål en. Han ga meg gavekort på spabehandlinger for 500$ i julegave. Om alt annet er dyrt på Maldivene, så er spa rimelig sett i forhold til kvaliteten og sett i forhold til hva slikt koster i Norge. Spaen på Kuredu gir en rabatt på 14% dersom man bestiller minimum tre behandlinger, så dette er luksus som man bør passe på å benytte når man er der. Jeg nøt i hvert fall hvert sekund!

Maten var kjempegod i år som i fjor. Mye å velge i til alle måltider og god kvalitet på alt.
Det sier vel sitt når vi ikke ble lei av maten i løpet av de tre ukene. Hadde trodd på forhånd at det kunne bli kjedelig å spise i den samme restauranten så lenge, men det var ikke noe problem. Veldig hyggelige ansatte i restauranten gjorde også sitt til at dette var en positiv opplevelse til alle måltider.

Kuredu har en flott seks-hulls golfbane med drivingrange og puttegreen. Den er som en liten oase og vi kosa oss med å spille golf et par kvelder. De har kveldsgolf fra ni til tolv tre kvelder i uka.

Ellers var vi med på sunset-cruise, som alle all-inclusive-gjester kan delta gratis på en gang. En kveld var vi på kveldsfiske. Dette er en artig tur, som vi også var på i fjor. Ellers er utfluktsprogrammet variert og inneholder noe for enhver smak.
Utfluktene er ikke spesielt dyre. Kveldsfisketuren kostet 40$ pr. pers.
Resepsjonsområdet og baren ved siden av har et åpent nettverk som kan benyttes gratis. Ikke så god hastighet, men en fin ting for den som ønsker å benytte internett eller skype. Det koster ca. kr. 65,- pr. minutt å ringe fra mobiltelefon til Norge, så det er jo ikke aktuelt. Derfor er skype helt supert. Vi holdt kontakt med vår 19 år gamle datter via skype. Mange gjester så ut til å benytte samme systemet.

Vi ble satt opp på sjøfly klokken tre på hjemreisen, men flyet ble forsinket en time. Dette var det siste flyet denne dagen. Litt lang ventetid i Male, men ikke noe problem. Man må bare tenke at dette er også en del av ferien og se positivt på det.

Et par tips til de som skal reise til Kuredu:
Ta med solkrem med høy faktor. Jeg tåler sola godt og blir aldri solbrent. Startet med Riemann P20 og solkrem med faktor 50. P20 er helt fantastisk og anbefales på det sterkeste. Iflg min samboer er den et ”must” når man skal sole seg på steder der sola er så intens som på Maldivene. Han blir lett solbrent, men med P20 og høy faktor på solkremen ble han ikke brent, bare brun. P20 får man kjøpt på taxfree på Gardermoen og kan også bestilles hos www.feelunique.com (som sender portofritt til Norge).
Vi så mange solbrente engelskmenn. De er kanskje enda av den oppfatning at man ikke blir brun når man benytter høy faktor!?

Ta med kaffe eller te. Det ligger to porsjoner av hver i bungalowen ved ankomst, men dette blir ikke supplert. Veldig dyrt å kjøpe i butikken der. Vi hadde med pulverkaffe og fikk låne en ordentlig vannkoker der nede. Den kaffemaskinen som er i bungalowen har en funksjon for varmt vann, men dette vannet blir ikke ordentlig varmt.
Ta med dollarsedler til tips til de ansatte. De gjør en kjempeflott jobb og har veldig lav lønn, så det er hyggelig å kunne verdsette dem når man er fornøyd med servicen.

Ikke ta med strandhåndklær. De holder gjestene med dette.

Ikke ta med høyhælte sko eller mange par sko. Her går man i barføtter. Jeg brukte sandaler om kveldene, mens Pål gikk uten sko stort sett hele tiden.

Kuredu har et forum på sin hjemmeside www.kuredu.com som er veldig bra. Mange ivrige brukere som er veldig hjelpsomme dersom man lurer på noe.

Dette ble en lang avhandling, men jeg håper noe av dette har nytteverdi for dere.

Tilslutt vil jeg takke så mye for hjelpen og den gode servicen vi har fått hos dere i forbindelse med denne reisen.
Liv Ellen, fornøyd Drømmereiser-kunde

Har du vært ute og reist med oss og vil dele dine erfaringer?
Send oss en mail :-)

Lyst til å lese mer om Maldivene?